GOLFKARTON

Bij de start van de opdracht zijn we gaan exploreren wat we nu allemaal kunnen doen en welke eigenschappenĀ golfkarton nu juist heeft als we het blootstellen aan verschillende bewerkingen.

We hebben een stuk karton opgedeeld in deeltjes, en we zijn op elk deeltje verschillende tools gaan gebruiken.

14599763_1169983569742218_1000731983_o

  1. Uitsnijden met een breekmes (rechte stukken is eenvoudig, maar gebogen oppervlakten uitnsijden is toch een uitdaging).
  2. Frezen met een bovenfrees en dremeltje (de bovenfrees maakte het materiaal vooral kapot, het dremeltje deed echter zijn werk wel goed met een klein freesje).

     

  3. Hier hebben we met een breekmes door de eerste laag gesneden en zo de bovenste laag van het karton genomen (het resultaat was niet zo goed omdat er resterende kartonresten zijn die blijven plakken).
  4. Vormen opwarmen, en in het materiaal branden (dit werkte uitstekend, mooi resultaat, ging niet door het materiaal en er kwam een mooi relief).

     

  5. Met hoge druk een sleuteltje in het materiaal drukken (we hebben misschien ligt overdreven met de 5 ton maar het resultaat was wel goed, en precies).

     

  6. Boren, de kleine gaatjes met een gewone universele boor en het grote gat met een klokboor (resultaat was echter niet zo goed, de boren beschadigden het karton te veel om een mooi resultaat te verkrijgen).
  7. De houtlijm gaf niet zo een mooi gelijkmatig resultaat (plakt wel zeer goed).
  8. Zandstralen, het zand schoot van dicht dwars door het materiaal van ver verkregen we wel een mooie oppervlakteverandering.
  9. Schuren, was niet zo een mooi gelijkmatig resultaat, machinaal wel?
  10. Met een vlam verbrande het materiaal snel (het was ook echt lelijk).
  11. Verven, met verschillende technieken geverfd, gewoon verf, autolak (gaf mooie resultaat golfkarton is goed bewerkbaar met verf).
  12. Pizzasnijden, met een vlijmscherpe pizzasnijder (gaf opzich een goed resultaat, maar we moesten enkele keren rollen alvorens we het materiaal penetreerden).
  13. Perforeren met een zaagblad (gaf een zeer leuk resultaat waardoor je het materiaal goed kon plooien) leuk in latere stadia om 3d vormen te maken.
  14. Drukken, met een stempel en inkt (werkte goed).
  15. Perforeren met zaagblad (zelfde als 13).
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s